lørdag 7. august 2010

Scrappebutikk-jakt i USA

Ååååå som jeg hadde gledet meg til shoppe scrappeting i USA-scrappingens "Mekka". Og så ble jeg SÅ skuffet........iallefall til å begynne med.
Hadde jo hørt så mye om DE flotte scrappebutikkene, og med alle de Amerikanske scrappe produsentene MÅTTE det jo bare bli bra:) eller.....???????????
Jeg Googlet og Googlet for å finne butikker som lå langs "ruten" vår, men det var ikke så enkelt som jeg hadde trodd.
Noen adresser/husnummer var bare ikke å oppdrive, og spurte vi noen i nærheten så visste de jo ingenting. Noen vi fant frem til hadde rett og slett lagt ned:( Men det ble da "treff" noen ganger. Og ja, butikkene var store og hadde mye, men....veldig mye var sånn "typisk Amerikansk" og slett ikke min stil. Men det ble da litt handel etterhvert, selv om jeg liksom ikke fant det jeg var mest ute etter.
Bla. var jeg på jakt etter Tim Holtz sine produkter, og da vi halveis i ferien var kommet til San Francisco begynte fortvilelsen å ta meg hi hi. Og i den fortvilesen sendte jeg en e-post til Tim rett og slett, og han svarte:) Forståelig nok hadde han ikke noe med utsalgsstedene å gjøre, men han visste om en butikk som lå like utenfor San Francisco som hadde mange av hans produkter:) Så neste dag kjørte vi avsted, og jeg ble ikke skuffet:) ENDELIG en "skikkelig" scrappebutikk:) Etterhvert nedover i California fant jeg flere "brukbare" butikker, men må nok si at jeg allikevel er litt skuffet sånn totalt sett(selv om det ble ca 8kg scrappeting med hjem....) Hadde liksom forventet meg så mye mere. Kan f.eks. nesten telle på to hender de pakkene med blomster jeg fant...... og vintage produkter var det lite å se også.
Men som sagt, ca 8 kg ble det:

Ble en del ark.....
....ting til feriealbumet ...

....bokstaver får man vel aldri nokk av.....

.......og litt pynt må man jo ha.....

......endelig stempler fra TH:)

....noen blader som ennå ikke var kommet til Norge.....

og jammen ble det ikke noen knapper til vinterens sy-prosjekter også:)
Nå er alle ny-ervervelsene ryddet vel på plass, og jeg har begynt å scrappe ferieminnene:)

8 kommentarer:

  1. Kjedelig med forventninger som ikke alltid innfris, men det så ut som om du hadde fått endel godbiter alikevel:) mye flotte papirer og bokstaver, og de stilige knappene! Gleder meg til å se hva du lager, håper kreativiteten din blomster for fullt igjen. :)

    SvarSlett
  2. Ja du fikk mye fint...men vi må nok allikavel snart shoppe meir scrapp:o)

    SvarSlett
  3. Ja, åtte kilo scrappesaker er da ingenting.. :-D
    Gleder meg til å se hva du får utav innkjøpene, freshe knapper forresten! :-)
    Kos deg, vi treffes vel i september??

    SvarSlett
  4. Herlighet for en fangst! Gleder meg til å se resultatene.

    SvarSlett
  5. Jeg ville jo trodd at med alle de plassene dere har vært så måtte du finne noen skatter. Det ser ihvertfall ut som om du har NOE å starte høstens prosjekter med.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  6. Ikke kjekt når ting ikke blir helt som forventet, men ser jo at du fant "litt". De knappene var jo råkule.

    SvarSlett
  7. WOW, det var litt av et innkjøp....masse herligheter her ser jeg. Da er det bare å ta dem i bruk.

    SvarSlett